- Snel resultaten zien
- Kosten besparend
- Datamining experts
Marketing intelligence
Kennis kan een groot concurrentievoordeel voor uw onderneming zijn. Kennis over de markt, de concurrenten, de effectiviteit van de marketinginspanningen en vooral kennis van uw klant. Met de juiste methodes kunt u deze kennis verzilveren. Deze kennis is relevant voor het begrijpen van de ontwikkelingen en uw dageliljkse en strategische besluitvorming.
Data-analyse van de klantwaarde
Consumenten zijn voorspelbaar in hun koopgedrag. Gegevensbestanden van consumenten en zakelijke klanten laten patronen zien waarmee wij kunnen voorspellen welk gedrag wij in de toekomst van hen kunnen verwachten. U krijgt dus niet alleen inzicht in het verleden, maar ook in wat de toekomst voor u in petto kan hebben.
Met database analyse zijn wij in staat om u te helpen met al uw strategische en tactische marketingbeslissingen. Uiteraard in samenwerking met uw marketing- en salesafdelingen.
Database marketing
Bij Black Brick ontwerpen we analyses en rapportages die op basis van bijvoorbeeld uw eigen klantdata, maar ook externe gegevens, trends inzichtelijk maken en we visualiseren voor u waar uw kansen en bedreigingen liggen. Met Key Performance Indicators maken wij duidelijk waar u op dit moment goed presteert en waar verbetering mogelijk is.
Strategische en tactische issues
Hierbij enkele voorbeelden waar wij u bij kunnen helpen als het gaat om strategische en tactische issues:
1. Wat is de ideale prijs voor mijn product? (prijspositionering)
2. Wat heeft een prijswijziging (van mij of mijn concurrent) voor effect op mijn winst? (prijselasticiteit)
3. Wat zijn de beste in-store of on-line promoties? (promotie effectiviteit)
4. Wat is de effectiviteit van mijn marketing campagne, on-line of in de media? (media effect)
5. Hoe is het switchgedrag van consumenten tussen producten en merken? (gain loss, switch)
6. Bij welke klanten loop ik het grootste risico dat zij binnenkort vertrekken? (churn analyse)
7. Op welk type klant of welk klantsegment moet ik mij juist wel of niet richten? (segmentatie analyse)